Számtalan ember megérezte már annak a szelét, hogy a vállalkozás a mai korban nem igazán működhet jól, vagy inkább úgy mondom, hogy nem igazán lehet erőteljesen felfelé ívelő karrierje és növekedése, ha nem vezeti be a tulajdonos az online értékesítési lehetőségek valamelyikét, de legalábbis nem található meg egy weboldal formájában a világhálón. Már meg sem említem az online marketing és a socialmedia egyre felfelé törekvő jelentőségét a mai kor világában.
Kell tehát egy weboldal vagy webshop, ami hirdethető, ami megosztható bizonyos online terekben és amelyre rákattintva a vevő rendelhet, vagyis az otthona kényelméből képes megvásárolni a terméket, anélkül, hogy időt és energiát kellett volna szentelnie az utazásra, a személyes jelenlétre. Ma már majdnem mindent meg lehet kapni online, mert hihetetlen módon felértékelődött az emberek számára az idő értéke. Ha van egy kis szabadidő, akkor nem vásárolgatni mennek és esetleg töltenek hosszú-hosszú perceket a dugóban vagy a nagy forgalomban, az utazással és a keresgéléssel, hanem kirándulni mennek és családi programot csinálnak, ami teljesen érthető, hiszen ki ne tenne így, ha az est csendjében, az otthon kényelméből mindemellett el tudja végezni a szükséges dolgok beszerzését. Persze van aki tartózkodik az ilyen megoldásoktól, de egyre nagyobb teret hódít az internetes vásárlások világa.
Mi a helyzet azonban ezekkel az oldalakkal? Elindult ezek között is a verseny. Ma már közel sem mindegy az oldal felépítése, a design, a színek használata, a szövegek, de még inkább egyre nagyobb hangsúly helyeződik a képekre és azok formájára.
Nagyon sokan ugyanis pont a termékfotózás összegén szeretnének spórolni, és olyan képekkel teszik tele a webshopot, weboldalt, amit maguk készítettek, esetleg egy amatőr fotós vagy egy hozzá nem értő, egyébként az élet más területein jól teljesítő fotós, aki olcsóbban megcsinálta a képeket mint egy hozzá értő, stúdióval és minden szükséges eszközzel felszerelt vállalkozó. Nyilván, mindenkinek magának kell eldönteni mi mennyit ér, de az én véleményem, hogy nincs már az összegek között akkora különbség, amekkora az átadott képek minőségében van. Elég megnézni ugyanis egy olyan weboldalt, ahol a fotoda képei vannak, és összehasonlítani egy a vállalkozó kezével készült képekkel tűzdelt oldallal. A különbség biztosan magáért beszél, és hát a vevők a képek alapján döntenek. Így végeredményben, ha nem igazán megy jól az oldal vagy webshop, nem feltétlen azzal van a baj, hogy át kell alakítani, sokszor elég csak a képeket kicserélni és máris elindul a vásárlások száma. Azt gondolom ez az online értékesítés jelenlegi kulcstényezője, amit mindenkinek tudnia kell- kellene.